رپورتاژهای اخیر

    22 فروردين 1403

    سیستم سرگرمی هواپیما

    در سال 2015، کریس رابرتز هکر ادعا کرد که توانسته است از طریق سیستم سرگرمی هواپیما به عملکردهای حیاتی هواپیما از جمله موتور دسترسی داشته باشد.این امر به ویژه مرتبط است زیرا رونق ترافیک هوایی باعث شده است که مسافران با خطوط هوایی از کشورهایی که فرهنگ سلسله مراتب قوی است و بنابراین خطرات بالاتری دارند، پرواز کنند. علاوه بر این، جوامع در حال تکامل هستند و صنعت هوانوردی به روی گروه‌هایی که قبلاً حذف شده بودند مانند زنان و افراد از گروه‌های پایین‌تر باز می‌شود، که ممکن است در برخی موارد مشکلات مرتبط با سلسله مراتب را تشدید کند. بلیط هواپیما  مطالعه دقیق تأثیر عوامل اجتماعی بر نحوه عملکرد خدمه، امتیازی برای ایمنی هوانوردی خواهد بود.

    صندوق تحقیقاتی آکسا که در سال 2007 ایجاد شد، از بیش از 500 پروژه در سراسر جهان که توسط محققان 51 کشور انجام می شود، پشتیبانی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات ایو فابر، از سایت اختصاصی ما دیدن کنید .


    اداره حسابداری دولتی همچنین چندین آسیب پذیری مربوط به سیستم های اطلاعاتی مورد استفاده  بلیط هواپیما تهران تبریز توسط کنترل ترافیک هوایی را شناسایی کرده است.

    منظور من این است که سیستم های اطلاعاتی و برنامه های کامپیوتری مورد استفاده در صنعت هوانوردی برای پاسخگویی به چالش های عملکردی به جای مسائل امنیتی توسعه یافته اند. بنابراین، طراحی سیستم‌های اطلاعات هوانوردی آسیب‌پذیری‌هایی را ارائه می‌کند که می‌تواند توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گیرد و ایمنی هواپیما و کنترل ترافیک هوایی را به خطر بیندازد.
    آنقدر که ما تصور می کنیم امن نیست

    مشکل این است که با محدود کردن اندازه گیری امنیت به حوادث مرگبار، ارزیابی خود را از خطر محدود می کنیم. هوانوردی از این منظر بسیار امن به نظر می رسد. به هر حال تصادفات، اتفاقات نادری هستند.

    © 2024 Your Company. All Rights Reserved. Designed By JoomShaper

    Please publish modules in offcanvas position.