رپورتاژهای اخیر

    22 فروردين 1403

    نگاهی به تعمیر و نگهداری کلایمر

    امکانات رفاهی ساختمان مانند سیستم کلایمر گاهی اوقات بدیهی تلقی می شود. بالاخره چه چیزی بالا می رود، باید پایین بیاید، و بالعکس، درست است؟ اما کلایمرها فقط برای راحتی و لحظات ناخوشایند سکوت نیستند، آنها همچنین ساکنانی را که قادر به بالا رفتن از پله ها نیستند، در خود جای می دهند و برای تحویل و تسهیل کارگران تعمیر و نگهداری بسیار مهم هستند. در یک نقطه خاص، بدون توجه به سن ساختمان، سیستم کلایمر نیاز به نگهداری و/یا تعویض خواهد داشت. نکته کلیدی این است که علائم سایش و پارگی قبل از وقوع خرابی شناسایی شود.

    فرانک لیوتی، رئیس شرکت Brooklyn Elevator Inc. در بروکلین، می‌گوید: «با کلایمر جدید باید مانند یک کابین جدید رفتار کرد، زیرا باید به طور ماهانه از آن نگهداری و روغن کاری شود. یک کلایمر خوب باید بین 15 تا 20 سال دوام بیاورد، با این حال بسته به نوع کاربرد کلایمر، ممکن است قطعات اصلی خاصی در این مدت نیاز به تغییر داشته باشند.

    حتی اگر مالک ساختمان با پروتکل های تعمیر و نگهداری کلایمر کوشا باشد، ممکن است زمانی فرا برسد که تجهیزات غیرقابل اعتماد شوند و زمان از کار افتادن آن افزایش یابد. نتیجه کار مورد نیاز می تواند ارتقاء یا تعمیرات اساسی باشد.

    "هر گونه تغییر در یک سیستم موجود به عنوان یک مدرنیزاسیون شناخته می شود که می تواند جزئی یا کامل باشد. جان میلر، مدیر عملیات شرکت کلایمر لیبرتی در منهتن توضیح می‌دهد که یک کار زمانی ساخت‌وساز جدید در نظر گرفته می‌شود که ریل‌های جدیدی به کار موجود اضافه شود یا از پایه نصب شود. وی افزود: کلایمرهای هیدرولیک معمولاً بین 25 تا 30 سال عمر می کنند. وی خاطرنشان کرد که کاربردهای کششی دارای کنترل کننده هایی هستند که 25 تا 30 سال نیز دوام می آورند، اگرچه این ماشین ها ممکن است حتی بیشتر عمر کنند. طول عمر طناب های کلایمر معمولاً 10 تا 15 سال است.

    میلر می گوید: "اگر شما یک کلایمر را به یک ساختمان موجود اضافه می کنید، این ساخت و ساز جدید در نظر گرفته می شود، در غیر این صورت می توانید تمام عناصر کلایمر را به جز ریل ها جایگزین کنید، و این یک نوسازی کامل محسوب می شود."

    دونالد گلستینو، رئیس Champion Elevator مستقر در منهتن، می‌گوید عامل تعیین‌کننده در ادامه تعمیر یا تعویض کامل کلایمر بسیار ساده است. "مسائل این است که طول عمر تجهیزات اولیه نصب شده وجود دارد. بنابراین اگر تجهیزات فراتر از طول عمر سازنده باشد، در آن زمان است که می‌خواهید تجهیزات را عوض کنید، زیرا اگر این کار را نکنید، آنچه اتفاق می‌افتد این است که فقط تعمیر تجهیزات قدیمی گران‌تر می‌شود.» Gelestino می‌گوید.

    او می گوید که طول عمر معمول یک کلایمر حدود 25 سال است، اما به تعدادی متغیر بستگی دارد.

    نظارت دولت


    از آنجایی که بحث «آیا» یک کلایمر به تعمیر و نگهداری نیاز ندارد، بلکه «چه زمانی» نیاز به سرویس دارد، همیشه بهتر است به جای واکنش‌پذیری، فعال باشید. در حالی که این شامل بازرسی سالانه توسط متخصصان معتبر می شود، زمانی که زمان تغییر فرا می رسد، شهر درگیر می شود.

    کنت برگلیو، رئیس شرکت کلایمر BP مستقر در برانکس، می‌گوید: «بخش کلایمر بخش ساختمان‌های شهر نیویورک بر جایگزینی کلیه فرآیندهای کلایمر نظارت می‌کند. "شرکت کلایمر برای یک مجوز با جزئیات محدوده کار، ارجاع کد برای هر مورد و نقشه های طرح بندی پروژه پرونده می کند. این موارد ارسالی بررسی شده و در صورت قبولی، مجوز کار صادر می شود. در پایان پروژه یک تست ایمنی کامل و بازرسی توسط دپارتمان ساختمان به همراه شرکت کلایمر انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که تمام کارها مطابق با مجوز انجام شده است و کلایمر تمام الزامات آیین نامه را برآورده می کند.

    بخش کلایمر دپارتمان ساختمان‌ها بر استفاده و بهره‌برداری از تمامی کلایمرها، پله‌های برقی، وسایل تفریحی و سایر دستگاه‌های مرتبط شهر نیویورک نظارت می‌کند و قوانین ساختمان شهر نیویورک و استانداردهای ایجاد شده توسط انجمن مهندسین مکانیک آمریکا (ASME) را اجرا می‌کند. برخی از اصلاحات دپارتمان باید 10 روز تقویمی قبل از انجام آزمون با پر کردن فرم اعلان تست کلایمر/پله برقی ELV36 اطلاع رسانی کند. در صورت کشف عیب، مالک ساختمان 45 روز فرصت دارد تا مشکل را اصلاح کند.

    بسته به اینکه مشکل چیست، تعیین می کند که کلایمر مدرن یا جایگزین شود. در هر دو مورد، این تعهد گران و زمان بر است. لیوتی می‌گوید: «با توجه به قدمت و شرایط کلایمر، می‌توان برای گذراندن بازرسی‌های ایمنی سالانه اجباری وزارت ساختمان‌ها، نوسازی را توصیه کرد یا لازم دانست. "تعویض یا نوسازی کلایمر قدیمی برای ایمن تر کردن آن برای مسافران و همچنین بهینه سازی انرژی دستگاه و در نتیجه کاهش هزینه های انرژی برای ساختمان توصیه می شود."

    مدرنیزاسیون و حرکت جدید


    اگر ساختمانی انجام یک پروژه بهسازی سرمایه ای مانند سیستم کلایمر را ضروری بداند، ساختمان نه تنها باید قوانین شهری را رعایت کند، بلکه موظف است پیمانکار و مشاوران مناسب را برای این کار استخدام کند.

    برگلیو می‌گوید: «معمولاً زمانی که قطعات جایگزین دیگر در دسترس نیستند، تجهیزات بسیار بیشتر از طول عمر خود بوده‌اند، یا تعمیرات و اضافات مورد نیاز برای مطابقت با کدهای فعلی، جایگزینی با یک سیستم مدرن را مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند، نیاز به تعویض کامل است. . "همه کلایمرها قرارداد تعمیر و نگهداری دارند، اما بیشتر اوقات این یک مشکل قدیمی است، یک مسئله قدیمی و نه یک مسئله تعمیر و نگهداری."

    بسته به اندازه و وسعت ساختمان و سیستم کلایمر آن، طیف وسیعی از مسائل مربوط به نحوه خاموش کردن، برچیدن و برداشتن تجهیزات قدیمی وجود دارد. روشی که در آن تجهیزات جدید وارد، نصب و آنلاین می شوند نیز به همان اندازه چالش برانگیز است.

    میلر توضیح می دهد که در بیشتر موارد یک تیم متشکل از دو متخصص سیستم های کلایمر را ارزیابی می کنند. اولین گام، ایمن کردن کلایمر برای جلوگیری از هرگونه حرکت ناخواسته است. در مرحله بعد، کنترل کننده، ماشین رانندگی و تجهیزات درب برچیده و خارج می شوند. در برخی موارد، برای دسترسی به تجهیزات قدیمی، دیوارها یا سقف اتاق ماشین باید برداشته شوند. نصب تجهیزات جدید نصب مشابه است. بسیاری از ساختمان‌ها همچنین دارای یک «سوراخ اسکلت» در اتاق تجهیزات کلایمر هستند که به کارگران اجازه می‌دهد تجهیزات قدیمی را از طبقه پایین‌تر بالا ببرند و از همان سوراخ برای بالا بردن تجهیزات جدید استفاده کنند. در موارد دیگر، جرثقیل‌ها روی سقف ساختمان قرار می‌گیرند. برای کمک به ساخت و ساز

    هنگامی که یک ماشین جدید نصب می شود توسط کنترلر دنبال می شود، جایی که سیم کشی جزئی برای قرار دادن کلایمر در وضعیت کارکرد موقت انجام می شود، که به مردان اجازه می دهد تا کلایمر را به صورت دستی در داخل کلایمر حرکت دهند تا کار اپراتور درب، سیم کشی کامل شود. میلر توضیح می دهد. سپس، آنها کلایمر را به طور کامل به کنترلر جدید برای استفاده خودکار سیم کشی می کنند. سپس توسط بازرس و هر سازمان مربوطه تحت شرایط بار کامل آزمایش می شود. تمام دستگاه های ایمنی بررسی شده و عملکرد کلی کلایمر آزمایش می شود. بازرس پس از آن گواهی اقامت را ارائه می کند و کلایمر برای استفاده مسافران تحویل داده می شود.

    به گفته Gelestino، شهر نیویورک تحت نظارت وزارت ساختمان، مقررات سختگیرانه ای در مورد بازرسی و نگهداری کلایمرها و پله برقی ها دارد. هر سال، یک متخصص گواهی شده باید یک آزمایش شاهد شخص ثالث را انجام دهد و هر پنج سال یک بار، یک آزمایش ایمنی بار کامل باید انجام شود. برخی از کلایمرها، بسته به شرایطشان، ممکن است نیاز به بازرسی یا تعمیر ماهانه داشته باشند.

    هزینه‌های مربوط به نوسازی کلایمر بر اساس محدوده، شرایط ساختمان و موقعیت مکانی متفاوت است. به این ترتیب، ارائه هزینه های واقعی دشوار است. به منظور ارائه دامنه، لیوتی یک پروژه فرضی ارائه کرد.

    او می‌گوید: «به‌عنوان مثال، برای یک ساختمان شش طبقه، می‌توانیم تخمینی بین 125000 تا 150000 دلار برای تعویض کلایمر با استفاده از تجهیزات معتبر تولید کلایمر ارائه دهیم.» این عدد بسته به اینکه مشتری مایل است چه ویژگی هایی را اضافه کند و چه نوع کابین کلایمری را می خواهد نصب کند، می تواند تغییر کند.

    Gelestino با Livoti موافق است که 125,000 تا 130,000 دلار رقم اصلی برای مدرنیزه کردن کامل و کامل است، اما قیمت آن می تواند از آنجا افزایش یابد.

    میلر اضافه می کند که حدس زدن در مورد هزینه ها دشوار است زیرا متغیرهای زیادی وجود دارد. بسته به کاربری ساختمان، ارتفاع، تجهیزات، تکمیل کابین و غیره، قیمت می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد. بسیاری از اوقات، مشاور کلایمر استخدام می شود تا یک بررسی جامع از ساختمان انجام دهد و مشخص کند که تا چه حد نیاز به نوسازی است. برای تاسیسات جدید، معماران، مهندسان، مشاوران و شرکت کلایمر برای تعیین بهترین کاربرد برای نیازها و بودجه یک ساختمان همکاری می‌کنند.

    مدیریت انتظارات ساکنان


    اگر مشخص شود که تعمیر و نگهداری کلایمر مورد نیاز است، مدیران ساختمان و اعضای هیئت مدیره موظفند ساکنان را برای اختلالات اجتناب ناپذیر آماده کنند و همچنین آنها را در جریان پیشرفت پروژه در جریان قرار دهند. خواه یک پروژه تعمیر یا جایگزینی باشد، کارشناسان توصیه می کنند تا جایی که ممکن است اطلاع رسانی شود.

    این یک نگرانی بزرگ است و متأسفانه هیچ پاسخی وجود ندارد. پس از شروع کار، نمی توان آن را مجدداً قرار داد تا زمانی که همه کارها تکمیل شود و توسط وزارت ساختمان بازرسی، آزمایش و تأیید شود. برگلیو می‌گوید: «گاهی ساختمان‌ها با ما شش روز در هفته، 10 تا 12 ساعت در روز، برنامه‌ای شتاب‌دهی انتخاب می‌کنند. "این می تواند زمان خارج از خدمت را بسته به اندازه کار سه تا چهار هفته کاهش دهد. تا جایی که به پیشرفت کار مربوط می شود، اکثر ساختمان ها یک مشاور کلایمر برای نوشتن مشخصات کار استخدام می کنند. این تضمین می‌کند که همه در یک محدوده کاری مناقصه می‌کنند و پیشرفت کار را نظارت می‌کنند و به ساختمان گزارش می‌دهند.»

    برای حفظ صلح، لیوتی می‌گوید که هنگام انجام پروژه تعمیر و نگهداری کلایمر، ارتباط بسیار مهم است. "به عنوان یک شرکت کلایمر، ما با مشتریان خود کار می کنیم و برای آنها یک چارچوب زمانی ارائه می دهیم که انتظار می رود یک پروژه مشخص چقدر طول بکشد. هنگامی که مرحله ساخت را پشت سر گذاشتیم و به تحویل قطعات نزدیکتر شدیم، با مدیران و عوامل مدیریتی کار می کنیم تا به مستاجرین ساختمان آنها با چارچوب های زمانی مورد انتظار از زمان خاموش شدن کلایمر و زمان بازگشت به سرویس اطلاع دهیم. ارتباطات هم برای شرکت کلایمر و هم برای شرکت مدیریت کلیدی است.

    Gelestino همچنین معتقد است که ارتباط بین پیمانکار کلایمر و مدیریت ساختمان مهم است تا ساکنان بدانند پروژه چه زمانی انجام می شود و چقدر طول می کشد. با یک پروژه نوسازی/تعویض، معمولا زمان زیادی وجود دارد، اما تعمیر، به خصوص زمانی که ایمنی درگیر باشد، می تواند یک وضعیت اضطراری باشد، زمانی که زمان زیادی برای اطلاع رسانی وجود ندارد.

    وقتی از برگلیو پرسیده شد که آیا زمان بهتری از سال برای انجام پروژه کلایمر وجود دارد یا خیر، برگلیو می گوید که نسبت به خواسته های مشتری بی تفاوت است. «این تصمیم کاملاً به ساختمان بستگی دارد و متفاوت است. برخی آن را در تابستان می خواهند زیرا اکثر ساکنان دور هستند. بعضی‌ها تابستان را نمی‌خواهند، زیرا اگر ساختمان یک کلایمر باشد، نمی‌توان از پله‌ها راه رفت.» او ادامه می‌دهد. "برای شرکت کلایمر، تفاوتی نمی کند."

    © 2024 Your Company. All Rights Reserved. Designed By JoomShaper

    Please publish modules in offcanvas position.